Sverigetrotter

'Tåg, bil, båt, flyg till och med på EU-moppe.'
Nja, inte riktigt kanske men inte långt ifrån. Idag har jag åkt från Lund till Göteborg till Katrineholm och slutligen hem till min kära hemstad, Västerås. Tillbaka till verkligheten..
Har firat Valborg på äkta studentvis med Champagne frukost, Park, innergårdsfest och Bloc-Party. Sjukt kul även fast det kanske inte var det jag är van vid. Här blir födelsedagsbarnet Jacob soaked in Champagne lagom till jag och min Andreas anlände till innergården.

På lördagen blev det loppis på Södra Esplanaden och en liten lövtripp till Köpenhamn. Min nya favorit stad, sjukt att Danmark känns så betydligt mycket mer Europeiskt än Sverige gör. Vi gick längst Ströget, svängde av på någon bakgata och hamnade tillslut på ett underbart ställe, Letz Sushi där vi satte oss på uteserveringen och avnjöt vår måltid.

Söndagen spenderades så som söndagar ska spenderas. Med brunch, livsfarlig longboard och Rockband. Hann även klämma in ett långt samtal med Jr på Skype. Blir nog mycket sådant nu är han flyttat till GBG ett tag.
Strax hemma nu. Ska hinna med en liten fika med Anna innan vi börjar jobba.
Xoxo, M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0